Tuesday, June 22, 2010

KJ: Melopong dan Terlopong

Beberapa hari lepas Tukimin Superior wartawan RTM diangkat menjadi hero atau pengeran atau pahlawan atau jagoon. Ini adalah kerana tindakan Tukimin mendesak ketua Pembangkang Dato seri Anwar Ibrahim minta mendedahkan segera 'bukti' kuat yang beliau punyai. Tukimin berbangga dan diangkat dipejabatnya kerana berjaya memalukan DSAI semasa sidang media berkenaan.

Melihat kesempatan yang ada KJ iaitu Ketua Pemuda Umno Apco memberi tempoh 24 jam kepada DSAI mendedahkan bukti yang beliau punyai.

Hari ini Tukimin terlopong , KJ ternganga kerana senjata yang digunakan nya itu termakan tuannya. AMK memusingkan senjata itu, kerana KJ adalah salah seorang konspirator bagi mengajak 4 kataki untuk melompat.

Dan menurut Ketua Pemuda AMK, mereka mempunyai bukti kukuh tentang hal itu. 4 kataki telah membeli rumah, ini didedahkan dalam Dewan Rakyat ini pun 4 kataki itu tidak membantah.

Kini apa jaminan SPRM bagi keadilan dan kesejahteraan umah dan imej negara. Semuanya cukup memalukan negara. Tindakan SPRM bersekongkol dan memejamkan mata menyebabkan masyarakat 'luar' mentertawakan kita.

Itulah sebabnya PM Singapura tidak pelik dengan kepimpinan negara kita. Dia boleh jangkakan dan boleh ramalkan jenis macam mana pimpinan kita.

Jadi kini siapa bijak berpolitik antara DSAI dan KJ . KJ yang merasakan dia adalah Ketua Pemuda yang hebat tidak langsung mendapat sokongan saf pimpinannya. Kita nampak KJ bergerak bersendirian, berdemo hanya beberapa kerat exco membantah Israel. Malah kedudukan Timb Ketua Pemuda sendirinya pun dalam kabinet gagal dipertahankan. Apa harapan kepada suara pemuda Umno Apco.



No comments: