Saturday, April 17, 2010

Pengerusi SPR yang dungu ?

Telefon bimbit, hilang, pemuda kita cedera, terpaksa di bawa ke hospital. Inilah kata jurucakap UMNO kepada media. Dan media walaupun sudah menyiarkan berita terdahulu, menyiarkan semula cerita kekecohan semasa penamaan calon di Hulu Selangor.

Ini memang agenda, media dan dilaporkan S Samy Vellu yang hebat 'cedera' kerana terlanggar kawat duri yang dipasang oleh pihak berkuasa bagi menghalang rusuhan.

Sebelumnya TPM dengan penuh yakin dan angkuh yakin akan merampas kerusi ini daripada PKR. Bagi TPM kerusi Hulu Selangor adalah segala-galanya. Dan dalam masa yang sama pengerusi SPR sebelum ini menempelak kerja , bersungguh-sungguh dan bermati-matian untuk dapatkan kerusi ini bukan lah perjuangan hidup mati.

Inilah pandangan dangkal pengerusi SPR yang sempit dan dungu. Kuasa eksekutif ini adalah penting kerana 1kerusi Hulu Selangor dikira 1suara dalam membuat dasar-dasar negara dan mencaturkan negara pada masa depan.

bayangkan jika kita dihujung kampung, berteriaklah sampai keluar anak tekak mahukan itu ini, dan Islam. Maka ke mana Islam boleh pergi. Bayangkan hukuman sebat ke atas Kartika yang telah dijatuhi hukuman, boleh diubah kerana apa, kerana ada kuasa.

Inilah namanya kuasa, janganlah pengerusi SPR ini dungu sangat .

No comments: