Tuesday, April 20, 2010

Episod keluar yang mengelikan ?

Sesi keluar masuk dan masuk keluar memang mendapat tempat dan perhatian muktahir ini. Khasnya daripada parti-parti politik yang mahu bertanding. Fokus isu kini mendapat perhatian kita adalah di PRK Hulu Selangor.
Trend ini dapat dikesan buat masa ini yang keluar partinya dan masuk parti pemerintah yang busuk masih orang 'mahu masuk' datang daripada parti PKR -parti yang bertanding. Situasi sama juga akan berlaku kepada DAP bilamana PRK Sibu nanti.
Justeru kita sebagai orang yang sihat minda dan fizikal serta waras tentulah dapat membuat pertimbangan yang wajar. Rasional kita akan memilih untuk berada dalam kumpulan baik atau orang baik sebagai kawan kita. Mana ada orang yang berada di luar sana memilih untuk berkampung bersama orang yang jahat dan rosak akhlaknya. Kecuali orang gila sahaja mahu berbuat keputusan begitu.
Hari ini, dua betina PKR Perak katanya mahu masuk kumpulan 'busuk lagi membusukkan itu'. Peliknya yang keluar PKR semua pemimpin, maknanya jem dan lumpuh PKR dibuatnya dengan senario ini.

No comments: