Monday, March 08, 2010

Hati-hati dengan media ?

Kerja mengasak Pakatan Rakyat adalah sememangnya kerja-kerja lawan Pakatan. Isu terbaru adalah berhubung dengan pemecatan MP Kulim Bandar Baru daripada PKR oleh Lembaga Displin parti berkenaan. Malah dalam masa yang sama katanya Naib Presiden PAS Dato Tuan Ibrahim Tun Man bersedia menerima kembali YB Zul dalam PAS.

Pelbagai reaksi yang timbul hasil 'salah lapor' media kelmarin. Dalam hal ini media tidaklah diletakkan kesalahan 100%, dan sememanglah kerja-kerja media.Kecelaruan tersebut cuba digugat khasnya dalam PAS, bilamana blog dan media melaporkan dengan nada keras oleh Naib Presiden yang lain iaitu Mahfoz Omar bahawa PAS tidak akan menerima YB Zul.

Ahli bawahan dan pimpinan pertengahan jadi keliru akibat tidak ada keselarasan kenyataan berkenaan. UMNO menang sorak atas isu ini. Kredbeliti Dato Tuan mula dipertikaikan dan mula diperhatikan. Jangkauan politik dan masa depan Dato Tuan kini semakin tergugat dan tercalar. Imej sebagai pimpinan pelapis PAS yang berwibawa dan pimpinan dalam proses
pembikinan gagal diserlahkan. Apapun pusingan ini Dato Tuan kecundang.

No comments: