Saturday, February 13, 2010

UMNO amat bergembira nampaknya ?

Gelombang dan bahang politik Malaysia, sentiasa panas dan dipanaskan. Terbaru adalah dedahan, rajukan, larian seorang 'tokoh' kecil dalam PKR yang mendapat liputan media secara besar-besaran. Gambaran PKR berada dalam nazak bilamana Zaharin MP Bayan Baru bertindak KELUAR PKR , kerana sudah hilang kepercayaan dan cayannya kepada orang lain atau elemen lain.

Percayanya tidak lagi kepada Pakatan Rakyat. iaitu kumpulan yang diwakilinya 2 tahun sebelumnya, dan menang atas tiket PKR dipilih rakyat kerana RAKYAT percayanya dan PKRnya. Maka beliau bertindak keluar gara-gara marahkan Guan Eng dan tidak percayakan Anwar lagi dakwanya.

Atas apa yang tidak percayanya itu, hanya beliaulah sahaja yang tahu dan faham. Selain ALlah, kita sebagai orang yang jauh dan luar pula darriapada PKR sekadar dapat membaut telahan sahaja, jawapan sebenar adalah pada Zaharin.

UMNO bawah Najib tersenyum gembira. Kali ini gembirannya dan bangganya entahlah samada sepenuh atau separuh penuh.

Zahrain berpatah arang Umum keluar PKR, letak semua jawatan berkuat kuasa serta-merta

PETALING JAYA - Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim berpatah arang dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) apabila mengumumkan keluar dari parti itu serta meletakkan semua jawatannya berkuat kuasa serta-merta.

Zahrain, yang juga bekas Pengerusi PKR Pulau Pinang berkata, dia kini wakil rakyat bebas dan tidak menyokong mana-mana :parti politik.

"Tindakan keluar parti dilakukan kerana saya tidak mahu dihukum sejarah dan generasi akan datang kerana tidak berbuat apa-apa mencegah kemungkaran serta menjadi sebahagian daripada kumpulan yang merosakkan bangsa, agama dan negara," katanya pada sidang media di sini, semalam.

Zahrain memberi jaminan tidak belot terhadap pengundi di Bayan Baru yang telah memilihnya.

Ditanya sama ada dia mempunyai masalah dengan Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Zahrain berkata, dia masih menganggap Anwar sebagai kawan tetapi kecewa kerana kepercayaan dan keyakinan dalam memperjuangkan parti terhakis akibat keraguan terhadap matlamat dan cara perjuangan yang dibawa.

"Namun tindakan kerajaan pimpinan Lim Guan Eng membelakangkan prinsip-prinsip keadilan, hak kemanusiaan dan keadilan semula jadi dalam usaha penyingkiran saya sebagai Pengerusi IGP adalah bukti jelas amalan politik, cauvinis, diktator dan berfikiran ala komunis," katanya.



No comments: