Friday, February 12, 2010

Apa pun keputusan semua orang tahu isu Perak

PAS patut berterima kasih dengan keputusan Mahkamah atas isu Perak. Pertama inilah dalam sejarah negara di mana kedaulatan undang-undang seperti yang termaktub dalam Rukun Negara anutan dan fahaman semua. Kedua membuktikan bahawa keadilan di bawah regim negarawan UMNO adalah palsu belaka. Ketiga adalah bukti bahawa sistem kehakiman sudah boleh dijualbeli dan diniagakan. Kita redha dan berdoa percepatkan hayat UMNO.....

Pengaruh Nizar masih kuat

SHAH ALAM - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyifatkan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin masih mempunyai pengaruh dan menjadi pilihan rakyat meskipun Mahkamah Persekutuan kelmarin memutuskan beliau bukan Menteri Besar Perak yang sah.

Katanya, kepimpinan yang diterajui Mohammad Nizar masih lagi kukuh memandangkan ia adalah pilihan rakyat yang mengundi beliau dan pemimpin Pakatan Rakyat (PR) lain dalam Pilihan Raya Umum ke-12, Mac tahun lalu.

”Dalam menghadapi suasana sebegini, Pas meminta seluruh rakyat Perak yang cintakan keamanan dan keadilan supaya bertenang dan mengelakkan diri dari terlibat dalam sebarang provokasi yang mungkin dicetuskan oleh pihak-pihak tertentu.

”Pihak kepimpinan tertinggi Pas pula akan berbincang dalam masa terdekat ini untuk mengambil langkah strategik yang perlu dalam menghadapi suasana ini,” katanya dalam satu ke- nyataan kepada :Sinar Harian:, semalam.

Menurutnya, peristiwa hitam itu tidak patut melemahkan semangat juang dalam kalangan pemimpin dan anggota parti dalam usaha mendapatkan keadilan sebenar.

”Teruskanlah gerak kerja jentera parti di seluruh Perak dan negara dan bangkitlah dengan semangat baru yang membara untuk meneruskan cita-cita perjuangan Pas selama ini,” katanya.

Mahkamah Persekutuan kelmarin memutuskan pelantikan Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir sebagai Menteri Besar oleh Sultan Perak, Sultan Azlan Shah adalah sah dan menolak rayuan bekas Menteri Besar, Datuk Seri :Mohammad Nizar Jamaluddin.

No comments: