Friday, January 22, 2010

PAS dan Jawatankuasa Displin Partinya

Gambar : Dato Tuan Ibrahim Tn Man

Jawatankuasa disiplin PAS akan bersidang pada hari ini. Isunya bakalan tindakan tatatertib ke atas exco Selangor yang juga merupakan Pesuruhjaya PAS Selangor. Rentatan beliau mempertikaikan keputusan Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor secara terbuka atas apa yang kurang disenangi olehnya.

Selain itu, imej Dr Hassan Ali yang tercemar kerana masalah dalaman yang beliau 'gagal' uruskan secara baik. Ini kerana dari segi politik Dr Hassan Ali adalah masih baru dan muda khasnya dalam politik gerakan Islam. Atas kelemahan itu, mana-mana individu yang tidak sealiran serta sehaluan dengannya menjadikan ini sebagai modal hujah mereka. Selain itu juga tindakan Dr Hasan Ali sendiri dalam politik bersama rakan-rakan tidak dipelihara atau dijaga dengan cermat.

Maka apa-apa sahaja tindakan disiplin yang dikenakan kepadanya akan dipertikaikan atau diperbahaskan oleh kumpulan yang pro atau kontra.

Justeru jawatankuasa displin kena dan wajar bertindak, kerana ini adalah tugas. Maka populariti Dato Tuan Ibrahim akan diperhatikan oleh semua pihak.

Kita nantikan episod seterusnya

No comments: