Friday, January 29, 2010

Kemiskinan tegar Pahang mereka berpendapatan RM750sebulan !


TEMERLOH: Kerajaan negeri Pahang Darul makmur menetapkan isi rumah pendapatan RM740 sebulan diberi bantuan rumah di bawah Program Bantuan Rumah (PBR). Setakat ini program ini hanya tertumpu di daerah Maran sahaja, kerana orang yang mengidekan skim ini adalah ADUN Chenor kebetulannya yang juga merangkap Pengerusi Jawatankuasa Pertanian, Industri Asas Tani dan Hal Ehwal FELDA Pahang iaitu Dato Tan Aminuddin Ishak, exco lama yang inginkan kerusi MB yang tidak kesampaian.

Rata-rata rakyat yang berpendapatan begini adalah miskin tegar dan layaklah ia menerimanya. maka kata Dato Tan pengerusi JKKK Kampung harus berperanan dan memainkan peranan.

Bagi kita semua rakyat adalah rakyat, kekayaan negara hendaklah dikongsi sama. Memandangkan taraf hidup kini yang semakin tinggi, sepatutnya nilaian kerajaan negeri adalah meletakkan mereka yang berpendapatan RM1500 ke bawah dengan 5 tanggungan anak itu kini sudah dianggap miskin. janganlah memakai ukuran 10 tahun ke belakangan, jika begitulah nilaian kita sampai bilakah kita mahu mengurangkan soal kemiskinan tegar ini.




No comments: