Friday, September 04, 2009

Negara semakin gawat ?

Selepas dibantah keras, selepas diasak. Kerajaan bawah Najib selaku PM terus kekal melantik IGP Musa Hassan setahun lagi kontraknya disambung. Selepas desakan yang kurang popular dalam sejarah kepolisian negara (pertama kali parti pembangkang mempertikaikan kewibawaan KPN di malaysia).
Maka Musa Hassan dengan 'bangga' hari ini selepas disambung tugas, bertindak memklumkan kepada m,edia PDRM membeku bebarapa akuan Kuala Demensi, syrikat yang terlibat dalam Skandal PKFZ bernilai RM10 billion.
M
Teringat kita kata-kata keramat Dr M, selagi mana mahkamah belum memutuskan seseorang itu bersalah, ia belum lagi boleh dianggap bersalah. Maka bagaiamana kes Isu Perak MB Haram dan MB Nizar Jamaluddin, bagaimana dengan Kuala Demensi Sdn Bhd.
Inilah undang-undang negara yang semakin caca marba. Benarlah kata tulisan dalam Harakahdaily hari ini, Kes RM2,400 siasatan dibuat 10 jam. Manakala RM10 billion siasatan SPRM hanya 2 jam sahaja.
Kerajaan akan bertindak cepat menyelesaikan kes ini dan menutup kes ini. PAC adalah rubber stamp. jadi kita minta semua ahli j/kuasa daripada Pakatan Pembangkang sila keluar menunjukkan tanda protes. jangan fikirkan sangat soal wang dan saguhati, atau mahukan maklumat perjalanan PAC.
Ini memberi gambaran negara kita berada dalam krisis nilai yang amat ruwet. Keparahan institusi - institusi dalam negara semakin menjolok mata. Imej negara tercalar. bangsa dan negara perlu malu dengan kepimpinan yang ada.
Segerakan perubahan dan pertukaran, jangan tunggu lama lama .

No comments: