Sunday, September 06, 2009

Media mahu superherokan Najib ?

Masa zaman Pak Lah dan masa dan zaman Najib dilayan berbeda. Malam ini media khasnya Buliten TV3 yang menjadi penyiar utama kecoh isu kuil di Dewan Banquet Shah Alam berperanan lagi.

Bagi kali ini TV3 mmembuat sorotan wira jagat yang belum dinobatkan seperti mentor nya sebagai seorang negarawan negara itu membuat bakti turun lawatan ke Palimen Pekan bagi meninjau kemelaratan, kesengsaraan dan kemisikinan rakyat. Inilah kerja-kerja yang bagus, tetapi masakan dalam bulan puasa pun nak tayang sangat. Islam galakkan tangan kanan memberi tangan kiri tidak tahu.
Persoalannya Najib mahu digambarkan superhero kepada rakyat Malaysia. Berbanding PM sebelum ini, seingat penulis satu sorotan 'sumbangan' rakyat marhein tidak dibuat tayangan ekseklusif seperti Najib menerima layanan. Masa itu Pak Lah PM juga, macam juga Najib.
Bila Najib sahaja sekarang media memang syok gila betul mahu mengimejkan beliau dengan imej pembela umat. Maka telusurlah Najib ke Pekan. Maka jelaslah kawasan 'kedaifan' masayarakat Pekan. Lihatlah saja rumah-rumah mereka. Maka bandingkan rumah-rumah tersebut dengan kawasan Pasir Puteh Kelantan. Mana yang nampak miskin?

No comments: