Monday, August 24, 2009

UMNO: masakan tempua sarangnya rendah

Terbaru adalah penafian TPM bahawa ADUN Lunas keluar PKR tiada kena mengena dengan UMNO. UMNO bukanlah dalangnya. Kelmarin pua penafian serupa oleh dua sepupu dan sepapat PM membuat olahan yang sama tetapi dengan nada berbeda katanya lagu itu (UMNO dalang ADUN keluar) adalah cerita-cerita lama. Tegas menteri -menteri kanan UMNO.

Bagi kita rakyat dan pengamat serta penganalisa politik segala-galanya adalah UMNO dan UMNO adalah segala-galanya dalam kes ini. Masakan UMNO mahu menjadi penonton, namanya sahaja UMNO. Perpecahan dalaman MCA kini kerana UMNo juga yang mendalangi satu puak bagi menentang puak yang lagi satu. Sebab track record UMNO politik Machavillie adalah matlamat menghalalkan cara. Kes rampasan kerajaan Perak daripada Pakatan, SPRM digunakan sebagai dalang kematian Teoh Benc Hock, dan berbagai-bagai lagi adalah sebahagian kerja-kerja tidak bermoral UMNO. bagi UMNO kuasa wajar dikekalkan. Kerana tuan UMNo dibelakang tabir mahukan UMNO kekal, ini semua memudahkan cengkaman , spt apa yang berlaku di Algeria bilamana FIS (parti islam algeria) menang bergaya melalui pilihanraya, telah dinafikan haknya.

Penafian berulang-ulang kali, melihat pekung UMNO. Kuat UMNO menafikannya maka kuatlah syak rakyat terhadap nya. masakan ADUN yang tenang sekadar diberi amaran serta nasihat oleh parti PKR boleh terdesak dan teruja untuk keluar. Walhal dalam keadaan begitupun beliau masih lagi menikmati kemudahan dan kesenangan ADUN dalam Pakatan Rakyat.




No comments: