Sunday, August 23, 2009

Ketua Pemuda PAS: Sekadar peringatan sahaja ?

Perkara yang disebut ketua Pemuda PAS, telah dihighlight media besar bertujuan merendah-rendahkan skil berpolitik Ketua Pemuda PAS. Perkara ini berbangkit kerana Ust Nasaruddin Tantawi membangkitkan isu ROhaizat calon UMNO Bn yang berbini 2 tetapi katanya tidak adil.

Isunya mahu mengamit dan menarik kumpulan Wanita dan Puteri UMNO terseret sama membela kaum sejenis mereka menutut supaya Rohaizat bersikap adil kepada isteri-isterinya. Tanpa disedari KP PAS Pusat lebih teruk ADUN Melor daripada PAS menceraikan isterinya yang baru mengenal Islam dan saudara baru dalam agama di mana mendapat liputan media secara bear-besaran juga.

Inilah yang menyebabkan beberapa blogger tidak bersetuju dengan sikap kurang 'cerdik' dan berhati-hati Ketua Pemuda dalam isu ini. Bagi kita dalam PAS jika mahu dikira isu jangan pakai hentam keromo sahaja.

Mungkin sebutan secara sekali imbas oleh ketua Pemuda tanpa niat merujuk apa yang berlaku dalam PAS sebelumnya bukan niat dan tujuan. Jadi para blogger kena memberi ruang kepada Ketua Pemuda memperbetulkan sikap politiknya. Para blogger tidak mahu kita salah bela dan tersalah bela dalam isu ini.

Kepada Ketua Pemuda jangan terlalu ghairah sangat sampai terlupa. Semoga pembetulan dan peringatan bloger kita akan masa depan lebih berhati-hati. Yang mujurnya UMNO mendiamkan diri dan terkedu dengan isu dua isteri Rohaizat ini.


No comments: