Monday, June 01, 2009

Hentikan Ceramah: Cara Penyelesaiannya ?

http://2.bp.blogspot.com/_G4UF_wN334k/SajQRx_YR_I/AAAAAAAAJjc/ofk_tVfD5RU/s400/2.jpg

Kata ibrahim Ali ia ikhlas menegur kerajaan negeri kelantan. Dalam tegurannya dia minta PAS jangan asyik berceramah cuba berusaha menarik pelaburan luar, bagi melahirkan kemakmuran rakyat Kelantan. Tambah beliau jangan asyik berbangga dengan pendapatan RM300 juta, daripadanya RM120 juta adalah hasil hutan. Dalam islam katanya ada tegur menegur, jangan melenting sangat dengan tegurannya itu. Teguran itu adalah untuk kebaikan kerajaan Kelantan juga.

Bagi kita , kita juga wajar menegur Ibrahim, maka janganlah Ibrahim Ali marah pula. Ini juga untuk kebaikan bersama, niat kita juga ikhlas, demi kebaikan rakyat Kelantan juga akhirnya. Bagi kita Ibrahim Ali sepatutnya menjadi 'jambatan' antara kerajaan negeri yang kuat ceramah dengan kerajaan Pusat yang kuat mentederah (duit rakyat) tu.

Jika mereka jujur kita minta melalui jasa baik Berahim projek ECER yang dijanjikan semasa Pak Lah itu disegerakan dan direalisasikan. Maknanya kerja utama PAS tentulah ceramah kerana mahu memberi maklumat kepada rakyatnya. Kita berjanji kepada Berahim kita berhenti ceramah bilamana kita diruang dan slot dalam TV, kita mohon penerbitan akhbar sendiri, mohon radio sendiri. Insyallah ceramah akan dikurangkan.

Justeru kita minta jasa baik Berahim lah, agar permintaan ini dapat disegerakan dan PAS berjanji akan menghentikan ceramah.

No comments: