Tuesday, June 02, 2009

CemaCemar masjid: Alahai cerdikpandai simpatisme UMNO ?

KOMEN SURAT PEMBACA dalam Utusan Malaysia hari ini menyindir kerajaan Selangor kerana membiarkan masjid 'dicemari' kerana gara-gara segelintir ahli jemaah Masjid TTDI dan Masjid damansara Utama marah mimbar masjid dan masjid disalahgunakan kerana bercakap soal politik. Politik pula bukan politik memuji pemerintahan Najib Razak dan UMNO.

Kata ahli jemaah tersebut, mereka juga adalah orang cerdik terdiri daripada Dekan, Profesor, jurutera, arkitek dan cerdikpandai melayu lain. Dia tidak mahulah ajk masjid atau khatib mengajar ketam yang dah pandai tu jalan.

Seingat penulis Tuan Guru semasa merasmikan ECER berucap yang 'pedih' tegurannya dihadapan Pak Lah waktu itu selaku PM. Beliau dimarahi oleh Anuar Musa Ketua Perhubungan UMNO kelantan waktu itu dalam DUN Kelantan. Sepatah TGNA kawe baru kata kat demo sekali jeh..demo kato ke kawe 5o tahun lebih, kawe tak sakit hati pung..

Jadi, berbalik ahli jemaah masjid TTDI dan masjid Damansara Utama, khutabah UMNO puji kerajaan dulu 50 tahun lebih doh, ini giliran kami pula baru adil kan ..

No comments: