Monday, June 01, 2009

Bahaya: aNTARA CHIN PENG dan AYAH PIN

Bila mana media dan UMNO sepakat memberi nilai terhadap PKM dan Chin Peng. Maka bernilailah Chin Peng. Justeru semua instrument menfokuskan Chin Peng dengan memberikan nilai. Antara nilai yang di berikan kepada Chin Peng adalah pengganas komunis, dasar sosialis dan komunisme pembawaan idealisme perjuangan mereka, banyak nyawa tentera kita terkorban dan jiwa-jiwa turut 'terkorban' semata-mata komunis. Maka nampaklah nilai komunis itu bahaya dan kesannya amat memberbahaya.

Sebenarnya perjuangan idelogisme sudah berkubur di benuanya sendiri iaitu Rusia atau CCCP dan di RRC atau China. China sekarang sudah terpesong komunisnya dan jatuh luluh idealisme ke bawah pengaruh isme Barat lain. Maknanya pengaruh komunisme berkubur sudah lama. Negeri bawah Kesatua Soviet Union lama dah keluar memerdeka diri rata-ratanya membentuk negara umat Islam.

Berbalik dengan kes Chin Peng di Malaysia. Selaku rakyat beliau ingin mebali ke tanahairnya sendiri. Kaedah orang besar dan ada pengaruh mestilah memohon kepada negara, maka jadilah ia isu negara, kerana negara politikkan bahawa ia wajar dipoltikkan kerana sebab-sebab tertentu. Perbincangan adalah lumrah mestilah ada pihak bersetuju dan tidak bersetuju, kaedah setuju dan tidak setuju macam sejarah paparkan Islam pun ada masyarakat setuju dan tidak setuju, hatta nabi sendiri disetujui dan tidak disetujui atas apa yang dibawa.

Bagi negara kita isu besarnya komunisme sudah jatuh, hancur. Cuba kita bandingkan idelisme Chin Peng dengan Ayah Pin. Nilai bahaya antara mereka berdua mana yang lebih bahaya ? Chin peng dan tamat 'berjuang idelaismenya' , ramai pengikut serah diri. kesannya tidaklah seberapa hattan fahama komunisme tersebut sudah ditelan oleh kapitalisme, materialimse dan isme-isme yang lain. Namun bagi Ayah Pin ismenya cukup kuat, kuatnya sampai memesongkan aqidah umat islam dan keyakinan Islam umat islam sebahagian di Terengganu, hatta melangkau blok serantau.

Bila mati antara persoalan Chin Peng dengan Ayah Pin mana yang tergugat ? Dalam kubur kita membicarakan soal Chin Peng atau Ayah Pin ? Jsuteru kita wajar memerdekakan diri kita dengan hal ini (komunisme) kerana ia sudah lama tamat. Adalah lebih baik semua tenaga buah fikiran idea ditumpukan bagi memulihkan sosial negara dengan isu dadah, dedah, mat rempit, samseng jalanan, pengangkutan awam yang makin teruk, ekonomi yang menyesakkan rakyat, kenaikan harga barang, kawalan sempadan, pengangguran dan 1001 masalah semasa daripada kisah dan sejarah PKM dan Chin Peng.

No comments: