Friday, May 15, 2009

Tabiat hodoh dan buruk UMNO sejak 63 tahun

PM Malaysia berbohong lagi. Beliau menipu lagi rakyat. Beliau dakwa apakah salahnya BN dalam isu Perak. Sebentar tadi media TV3 suku bersekongkol menyiarkan kenyataan Najib yang menggambarkan ketololan itu.

Apa hujahnya sekalipun Penasihatnya Dr M. Sudah memperjelaskan bahawa UMNO BN gopoh dalam menawan Perak. Beliau tidak memperincikan, malah bagi UMNo yang terkenal dengan KMD(Kajian Masa Depan), SB, Perisik tentera, JKKK, UMNO Kg dan jentera Penerangan di Kementerian Penerangan yang dibayar gaji oleh 'kita' tetapi bekerja untuk BN UMNO masih gagal memberikan hujah-hujah yang menyakinkan.

Kalaulah itu, yang diambil kira kenapa dan mengapa Mahkamah Tinggi tetap kekalkan keputusannya bahawa Ir Nizar Jamaluddin sebagai MB Perak yang sah. Apa hujah mereka. Kalau Mahkamah yang Adil lagi saksama pun mereka tidak ikut apakah mahkamah yang mereka mahu pakai dan guna. Mungkin mereka mahu gunakan Hakim Beruk dan Hakim Nafsu sebagai pegangan dan panduan mereka.

Semangat kedegilan, tidak hormat kepada semua institusi yang berbuat keputusan tidak menguntungkan kumpulan mereka, semua nya akan menjadi musuh mereka. Kita tunggulah Hakim Mahkamah Tinggi ini akan 'diajar' kerana gagal mengikut telunjuk mereka. Sifat pendendam UMNO adalah cukup lama. Dalam hal ini KSN pun akan ikut mereka.

Jika mereka buat apa sahaja kepada rakyat, itulah 'keadilan' dalam konteks penafsiran dan kehendak mereka. Maka semua keputusan tindak buat mereka tidak boleh dicabar. Sesiapa yang mencabar akan diajar akan cabaran seseorang itu. Walaupun atas apa nama tindakan, tindakan akan tetap mereka akan kenakan ke atas seseorang itu.

Kini, sultan diseret sama dalam masalah Perak. Menggambarkan sultan juga dungu dalam menafsir dan mengikut perlemabgaan Perak. Mereka memang sukakan kambing lebih-lebih lagi kambing hitam sesiapa sahaja sejak 50 tahun dahulu lagi. Itulah tabiat hodoh dan buruk UMNO

No comments: