Thursday, May 07, 2009

Speakar Dewan Rakyat vs Speaker Perak ?

Penghujahan hujah ilmuan yang dirujuki semuanya membuat perbandingan kuasa spekar Dewan Rakyat Dato Pendikar Amin Mulia semasa mempengerusikan sidang Dewan Rakyat telah dipergunakan persis ditiru sebiji-biji oleh spekar Perak.

Isunya kuasa speaker Dewan Rakyat semua pihak setuju akur dan patuh tidak pertikai dan semua wakil rakyat BN bila diminta mengulas setuju katacakap itu adalah hak-hak yang diperuntukkan kepadanya mengikut perlembagaan. Maka Gobind Singh digantung SATU TAHUN oleh speaker tanpa elaun wakil rakyat. Tiada pihak membantah termasuk daripada Pakatan Rakyat. Namun apabila titipan itu ditiru oleh DUN Perak maka ianya batal selalu. Speakar V Sivakumar diaperakui sbagai persis orang gila kuasa itu ini, tidak beradab tidak berakhlak.

Sesungguhnya kita malu, kita rata-rata khasnya sebelah UMNO BN yang setiap tahun menyambut sambutan maulidurasul gagal meniru suri tauladan. Rata-rata golongan ilmuan sendiri jadi gila, hujahan mereka bukan sahaja ditolak mentah-mentah oleh kerajaan UMNO BN. Malah dipersendakan dan disenda-sendakan dengan hujahan seperti kebudak-budakan contohnya yang sentiasa mahu menang dalam semua permainan dan lawan hujahannya.

No comments: