Tuesday, May 26, 2009

PRK Manek Urai : UMNO semakin tergugat dan tercabar

Mengejutkan ! Oleh kerana UMNO tiada pendirian, jika pendirian adapun tidak tetap sering berubah-ubah, telah mengundang dan menghilangkan rasa yakin serta kebolehpercayaan ahli-ahlinya kepada pucuk pimpinan dan UMNO itu sendiri.

Hari ini, Ketua Wanita UMNO Bahagian Kuala Krai, menawarkan diri untuk bertanding dalam pilihanraya kecil DUN Manek Urai Kelantan sikit masa lagi.Tawarannya itu memberi cabaran besar hatta kepada UMNO Kelantan sendiri apatah lagi dengan UMNO Pusat. Beliau memberi cabaran UMNO meletakkan calon wanita bagi menentang calon PAS. Ini menggambarkan semua orang lelaki dalam UMNO 'penakut' tidak berbutir dengan bakal tindakan sinisnya itu.

Cabaran ketua wanita UMNO kuala krai, ini menjadi petunjuk bahawa tahap kebergantungan mereka kepada kaum lelaki dalam UMNO sudah semakin pudar, mereka hilang keyakinan, jika masuk bertandingpun sah dan confirm calon lelaki yang bakal mewakili UMNO akan kalah, iaitu seblum masuk sudah dicas kalah oleh wanita umno sendiri.

Oleh itu, ke depan ini kita bakal menyaksikan wanita umno akan bangkit dan bakal menjadi pemimpin parti dan meletakkan semua lelaki umno menjadi pengikt sahaja. Jika diterima usul daripada wanita kuala krai ini, umno sudah ketandusan idea, umno lemah gaya kepimpinan, umno lesu dan umno bakal dibungkuskan lebih awal oleh para pengundi di kuala krai.

Kuala Krai bakal mencipta sejarah, sejarah bagi PAS dan sejarah juga bagi UMNO...


Biar Wanita Umno lawan PAS'
| May 26, 09 4:34pm
Tiba masanya Umno meletakkan calon wanita pada pilihanraya kecil Manek Urai nanti walaupun tidak pernah berbuat demikian sebelumnya, kata ketua Wanita bahagian Kuala Krai.

Rohani Abdul Majid, yang menawarkan diri untuk bertanding atas tiket BN bagi mencabar PAS di kubu kuat parti Islam itu, berkata:

"Jika sukar untuk memilih calon, mungkin dengan pemilihan saya boleh menyelesaikan masalah tersebut.

bm version kerusi dun manek urai 220509
























"Dalam sejarah Manek Urai sendiri, Umno tidak pernah memberi peluang kepada wanita menjadi calon."

Ketika dihubungi Malaysiakini, ahli jawatankuasa Wanita Umno Kelantan itu berkata pemilihannya sebagai seorang anak tempatan lebih disenangi pengundi di kawasan tersebut.

Tambahnya, setelah berpuluh-puluh tahun menyertai Umno, beliau mendapat dukungan daripada ramai ahli keluarganya, ahli dan penyokong parti itu.

Beberapa pemimpin Umno bahagian dikatakan berminat bertanding pada pilihanraya kecil tersebut - tarikhnya dijangka diumumkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Khamis ini.

Selain Rohani, ketua bahagian Datuk Ramzi Abdul Rahman, naib ketua bahagian Che Jalal Muda dan ketua Pemuda Tuan Aziz Tuan Mat disebut-sebut menawarkan diri.

Dihubungi hari ini, Che Jalal bersedia menjadi calon BN tetapi menyerahkan perkara tersebut terletak kepada parti.

No comments: