Friday, May 01, 2009

Penanti: Berhemah dan cermat tangani permasalahan









Ribut kecil di Pulau Pinang, tidak lah semua perkara itu mudah tidak mudahlah semua perkara itu. Begitulah kemelut Pakatan Rakyat di Pulau Pinang, justeru rasa tidak puashati dan memauskan hati semua pihak adalah satu benda yang lain.

Dalam perjuangan ini, ada kala kita terkorban dan ada masa kita dikorbankan. Inilah perjuangan, lebih-lebih lagi dalam perjuangan politik berparti dan kita memilih kaedah bertahaluf bagi mencapai matlamat dan cita-cita mengislamkan negara dan Islam didaulatkan.

Ahli-ahli bawah , pimpinan bawahan dan pertengahan adalah pelaksana segala dasar pakatan. Dan pkatan nanmpak berjaya jika diperingkat bawahan dapat menerima dan akur dengan kerjasama berkenaan. Jika diperingkat akar umbi bermasalah, maka ia akan menjadi kudis, lama kelamaan akan merebak dan menjadi nanah dan diakhiri menjadi barah.

Justeru, pimpinan kena berhati-hati tangani permasalahan ini. Biar kerjasama Pakatan kekal , biar juga hati-hati ahli akar umbi ditauti.

DUN Penanti: Pusat larang, PAS Permatang Pauh tetap mahu tanding

PETALING JAYA: PAS Permatang Pauh tetap dengan pendirian mahu meletakkan calonnya bertanding dalam pilihan raya kecil kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti walaupun hasrat tersebut terus ditolak oleh kepimpinan pusat parti itu.

No comments: