Sunday, May 24, 2009

Najib: Amaran ke siapa ?

Walaupun kenyataan Najib mudah dan ditujukan secara umum kepada semua rakyat. Namun hala arah tuju adalah mudah dimengertikan , hari semalam atau kelmarin polis telah mengeldah ibupejabat DAP mencari risalah atau bahan-bahan yang dibuktikan sebagai katogeri menghasut.

Nampak gayanya persepakatan UMNO MCA mahukan mengkambinghitamkan DAP, ultra Cina atau ekstrem Cina wajar dilabelkan kepada DAP. Walaupun MCA / Gerakan lah parti yang kuat perkauman kecinaanya berbanding DAP. Begitulah juga jika kita membincangkan ultra Melayunya persepsi masyarakat mesti labelkan PAS sebagai ekstream Islam dan ganas.

Sememangnya kerajaan BN adalah kerajaan yang bertanggungjawab dan bertimbang rasa. Bertanggungjawab menghabiskan duit rakyat, bertanggungjawab membelanjakan duit rakyat, bertanggungjawab menaikkan cukai rakyat, bertanggungjawab menipu rakyat melalui permainan penghakiman mahkamah tipu rakyat Perak.

Dan sememangnya BN bertimbang rasa, bertimbang rasa menidakkan keputusan mahkamah, bertimbangrasa menculik ADUN pakatan Rakyat dengan entah apa janjinya. dan bermacam-acam timbang dan rasanya

Sepatutnya dia patut memberi amaran kepada partinya UMNO, kerana hak memperjuangkan kaum yang kuat adalah UMNO, hak yang tidak bertanggungjawab itu adalah UMNO dan hak yang tidak bertimbang rasa itu adalah UMNO. Cuba cari dan selidiki....

Siapa yang kuasai kehakiman ................. UMNO
Siapa yang cabut imuniti raja-raja ......... UMNO
Siapa yang perkuda SPR ......................... UMNO
Siapa yang belanja Khazanah Negara.... UMNO
Siapa yang main poltik wang ................. UMNO

Malah segala-galanya adalah ................ UMNO




Jangan keluarkan kenyataan keterlaluan - Najib

24/05/2009 4:34pm

PETALING JAYA 24 Mei — Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengingatkan pihak tertentu supaya tidak membuat kenyataan yang keterlaluan sehingga boleh menjejaskan perpaduan kaum dan keselamatan negara.

Perdana Menteri mengingatkan sebarang kenyataan yang dikeluarkan mesti mempunyai hadnya terutama dari segi apa yang disuarakan.

“Jangan buat sesuatu yang boleh menjejaskan perpaduan kaum dan keselamatan negara,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Minggu Perpaduan peringkat kebangsaan di sini.

Turut hadir pada majlis itu, isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor.

Ingatan Perdana Menteri itu jelas merujuk kepada pelbagai tuduhan yang dilemparkan terhadap kerajaan oleh pemimpin Hindraf sejak akhir-akhir ini.

“Mereka telah dibebaskan dan kini mereka membuat kenyataan yang keterlaluan dan saya serahkan kepada rakyat untuk menilai, ada had dari segi apa yang disuarakan...jangan buat sesuatu yang boleh menjejaskan keselamatan negara dan menjejaskan perpaduan negara”, katanya.

Najib berkata kerajaan ikhlas dalam membela nasib rakyat dan tidak mahu dituduh sebagai kerajaan yang zalim.

Beliau berkata kerajaan Barisan Nasional (BN) adalah kerajaan yang bertimbang rasa dan sentiasa bertanggungjawab untuk memastikan kepentingan semua kaum terpelihara.

- BERNAMA



No comments: