Friday, May 08, 2009

Malu biar bertempat ?

Malu kerana benar. Ahli-ahli DUN Pakatan Rakyat Perak mempertahankan prinsip - prinsip dan lunas-lunas demokrasi yang terus menerus dinodai oleh dek kerakusan dan kegelojohan tamak kuasa penguasa yang kini semakin kejam menggunakan politik machavile.

Biar dunia malu dengan kita kerana mereka berjuang pertahankan prinsip. Lebih malang semua para cerdikapandai IPT bersama-sama melihat kes ini memalukan institusi demokrasi. Kita tidak faham kot mana PM 1 Malaysia ini malu. Kita ingin bertanya siapa yang malukan siapa.

Terlalu banyak yang cerdikpandai hujahkan , ikut perlembagaan kes Perak tidak ikut proses dan prosedur, ikut mahkamah kes ini belum selesai lagi DUN disidangkan mereka, malah rakyat sekadar menjadi penyaksi yang setia melihat , kumpulan yang malu dan pemalu memainkan peranan dan tugas mereka. Kini rakyat tidak dijemput menyelesaikannya ?

Kecoh sidang DUN memalukan - Najib

08/05/2009 5:35pm

KUALA LUMPUR 8 Mei – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan kekecohan yang berlaku di Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak semalam sebagai sesuatu yang amat memalukan.

Perdana Menteri berkata, sikap pembangkang itu secara langsung mencemarkan imej institusi demokrasi negara di mata dunia.- Utusan


No comments: