Monday, May 25, 2009

kepedualian media terhadap PAS ?

Kerja kuat dan kuat kerja media perdana khasnya media cetak, memberi ruang dan peluang mempromosi pemilihan PAS sempena Muktamar ke 55 awal Jun nanti. Media arus perdana khasnya media cetak memberi ruang kepada pimpinan berlatarbelakangkan bukan berpendidikan agama, dan bertindak macam biasa meramalkan itu dan ini, dengan membuat sorotan khas dan analisis khas dengan penuh fakta kajian masa depannya dan masa depan PAS itu sendiri.

Telahan-telahan terkadang 'terbabas' dan terbias, terkadang juga ada kena mengena. Maka golongan yang dikenakan dan mengenakan golongan tersebut menyebabkan perlaku balas membalas jawapan dan masing-masing berbalas-balas pandangan dan pendapat mempertahankan pandangan pendapat masing-masing.

Inilah senario pemilihan PAS waktu ini, jika dulu selama 50 tahun terkebelakang, berita PAS habuk pun tarak, tidak diberikan ruang langsung dan digelapkan. kepada media kita ucapkan terima kasih kerana menyebabkan kecaknaan orang semakin tinggi dan sikap ambil tahu dan tahap kepedulian apa yang akan berlaku turut dikongsi semua, justeru PAS diakui secara tidak langsung turut berperanan dan terperanan kini dalam masyarakat, terima kasih media ?

No comments: