Sunday, May 10, 2009

Kemelut Perak: Kemaluannya satu dunia malunya ?

Melihat Buliten TV3 malam ini, PM Najib Razak dalam sidang media secara bersahaja dengan rasa tidak ada ada apa-apa perasaan termasuklah perasaan rasa bersalah pun dan buat-buat bodoh hasil kerja-kerja bodohnya. Beliau bercakap soal kemelut krisis perlembagaan politik di Perak dan mengulasnya menampakkan macam orang yang tidak tahu menahu serta tidak pernah terlibat secara langsung mahupun langsung. Lakonan PM Najib cukup hebat dan real serta menyakinkan audien.

Lebih meloyakan Najib menyatakan serta menekankan dengan tenang kemelut tidak akan jadi kemelut bilamana kedua-dua pihak yang terbabit itu 'tidak menegakkan benang basah'. masing-masing, katanya. Padahal semua orang satu Malaya tahu, ketua kumpulan benang basah itu adalah beliau sendiri atau sememangnya berketuakan dia beliau sendiri.

Sementelahan lebih syahdu dan bersahaja , sekilas klip video di kaca TV hasil pergelutan Mei 7 dalam DUN Perak. Kita terpanggil dan senyum kambing melihat dengan 'kagum' dan 'kaget' dengan sikap bersahaja Tajol Rosli yang hanya sekadar menjadi pemerhati atau penonton yang baik sahaja akan 'telatah' dan 'peristiwa' pergelutan ADUN-ADUN dalam DUN Perak yang katanya amat memalukan sampai ke satu dunia kemaluannya.

No comments: