Thursday, May 07, 2009

DUN Perak: masalah tetap ada lagi

Hari ini, penulis dapat menatap laporan media digital sahaja dengan apa yang belaku di Perak. Dalam laporan media perdana terkini, laporan positif disajikan kepada para pembaca dengan ayat yang muluk - muluk dengan memberi gambaran positif kerja-kerja haram yang tidak positif itu dapat dipositifkan. Inilah turning minda yang berjaya dan dijayakan oleh media sebagai agenda mereka dalam membantu BN dan UMNO.

Kini yang nampak jahat, di mata rakyat yang berjaya digambarkan adalah ADUN-ADUN Pakatan. Ikut mana sekalipun mereka usaha dan jayakan. Kini langkahnya adalah berjaya, walaupun langkah yang dijayakan itu tidak dipersetujui secara terbuka kenyataan dari Tun Dr M selaku menteri kanan negara yang tidak rasmi itu.

Cuma, dari segi cara dan matlamat hari ini BN UMNo dah berjaya singkirkan speaker Perak V Sivakumar dalam masa 6 jam dengan bantuan Polis yang mneyamar masuk DUN tanpa melalui prosedur - prosedur memasuki DUN. Dan mereka yang melaksana arahan pula keliru adakah mahu mematuhi perintah V Sivakumar speaker halal dengan S Ganesan spekar BN yang haram.

Ikut-ikut mana kita bahas dan kaji serta desakpun UMNO BN tetap mahu menjayakan nafsu mereka mahu merampas kuasa yang disifirkan dan dijangkankan mudah peringkat permulaan menjadi serumit ini. Inilah kegelolojohan dan gopoh spt kata Tun Dr M tu.

Namun, pusingan ini belum lagi berjaya dan menjadi rumit kembali, proses mahkamah belum selesai dan putuskan. Justeru persidangan ini, tidak sah, maka masalah nya masih lagi tetap ada

No comments: