Monday, April 06, 2009

Syed Hamid merajuk ..pecat dia Jib !!!

Headline Buliten TV3 kelmarin menyorot pembebasan 13 tahanan ISA sebagai berita utama. Kemudian digilirkan ulsan dari seorang menteri ke menteri dan daripada seorang orang awam ke seorang awam yang lain. Rata-rata adalah memuji sifat keterbukaan dan kemahuan berubahan kerajaan BN sesudah gerhana kuasa 2/3 dicabut rakyat semasa PRU12 yang lalu di tangan pembangkang.

Apa yang menarik penulis adalah ulasan Menteri Dalam Negeri Syed Hamid Albar. Beliau memuji-muji tindakan kerajaan dan menyebut nama Najib sebagai PM yang baik, dalam pada itu katanya dengan nada 'letih dan merajuk' apa yang kita buat semua keluhnya tidak kena, tambahnya. Jika tangkap salah, lepas pun salah, pendekata apa kerajaan buat semua salah, tambahnya.

Teringat penulis, kata-kata Tok Guru tempoh hari dalam kes yang lain. Demo boleh kata kat kawan berpuluh-puluh tahun, tapi kawe kata kat demo sekali melenting dah. itulah ayat yang bisa, sepatutnya Syed Hamid dia sedar dan jangan mudah merajuk dan letih. Ini;ah politik , kalu dialah berada tempat pembangkang dah lama dia pencen politik dan perjuangan. Baru sahaja sekarang ini pembangkang nampak bisa sikit dia dah kalah, Jib pecat Syed Hamid dia seorang menteri yang lemah semangat, minda dia tidak ada kelas, dia bukan jenis Melayu Glokal..pecat Jib daripada kabinet. Syed Hamid tiada guna dan lemah, angkat orang muda yang lebih tenaga dan stamina ...

No comments: