Monday, April 27, 2009

SPR: Semakin berintegriti atau gila ?

Semakin lama semakin gila SPR, semakin lama SPR makin tidak tentu arah demi semata-mata mahu mengikut telunjuk pelanggan utamanya UMNO. Terbaru SPR mahu pondok panas dan perayu undi ditiadakan, ini kerana atas alasan 'kelicinan' hari pembuangan undi. SPR telah melatih rakyat sudah lama bagi kaedah memudahkan urusan semakan oleh para pengundi di bangsal-bangsal pondok panas samada UMNO BN atau pembangkang, tetapi kini mahu ditiada.

Semua orang tahu, walaupun niat dan tujuan mereka tidak diberitahu kepada ramai. UMNO BN semakin takut dengan bayang-bayangnya. Jika rakyat mahu memiilih UMNO BN macam mana dibuat dilakukan elak ke atau apa-apa sahaja rakyat akan terus mengundi mereka. Jika mereka semakin lama semakin kuat 'strategi menipu' rakyat akhirnya rakyat akan terang-terangan akan menolak mereka. Dan kebimbangan UMNO BN dengan trend rakyat mula menolak mereka semakin ketara.

Sebenarnya UMNO BN kalau nak memenangi pilihanraya kecil buat secara berintegriti. Semua undang-undang dan bola serta pengadil dirtangan anda, berkemampuan merencanakan menipunya silakan, nantikan pembalasan rakyat terhadap kemungkaran mu ?

Pondok panas: Larangan SPR baik elak ketegangan, kata BN

PUTRAJAYA: Barisan Nasional (BN) menyambut baik larangan yang diputuskan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) agar parti-parti politik tidak mengadakan pondok panas selain meraih undi pada hari pengundian.


No comments: