Tuesday, April 14, 2009

Isu Terengganu: Tanya Najib ?

Mainan politik yang memalukan, paling tidak demokratik sesama UMNO tu. Bayangkan mainan politik UMNO sesama lawannya. Dalam PM ke 6 Najib Razak menslogankan kabinetnya adalah kabinet rakyat. Lain pula kabinet Ahmad Said, jangan kata ia tidak ada kena mengena antara keduanya, jangan kata itu lain , ini lain. Sesama kerabat takkan lah ia lain pula, kerana dasar UMNO adalah sama dari dulu kini dan selamanya.

Najib bersorak bangga kerana berjaya membeli 3 Adun Pakatan Rakyat di Perak. Tetapi dengan tidak semena-mena 10 ADUN dalam DUN Terengganu mewakili UMNO memboikot sidang DUN kerana dakwa mereka menerima sms ugutan bunuh. Benar atau tidak ia bukan lah soalnya. Persoalannya, Najib telah mengajar satu lagi ilmu bermain poltik dengan mempolitikkan DUN dan ADUN bagi mencapai hajat kumpulan yang mereka sokong.

Ada guru maka adalah muridnya. Najib menjadi guru dan 10 ADUN Terengganu adalah muridnya. Tak usahllah Najib mahu memberi amaran kepada 10 orang ADUN. Patutnya dia sedar dan insaf bagaimana kekacauan yang dimulakan di Perak kini berjangkit pula ke Terengganu. Kita bimbang ini bukan juga angkara atau helah Najib utnuk mennyingkirkan Ahmad Said, kerana Ahmad Said tidak di restui di peringkat UMNO Pusat sebagai MB Terengganu.



10 ADUN boikot: Ahmad nafi SMS dari Pejabat MB

[DIKEMAS KINI, 4.20 PETANG] KUALA TERENGGANU: Menteri Besar Datuk Ahmad Said berkata, beliau tidak terkejut dengan tindakan 10 ADUN BN Terengganu termasuk bekas Menteri Besarnya, Datuk Seri Idris Jusoh, 'memboikot' sidang Dewan Undangan Negeri pagi tadi manakala Perdana Menteri pula mengarahkan kesemua wakil rakyat itu kembali sertai sidang seperti biasa mulai esok.

No comments: