Friday, April 03, 2009

Gempar: Awas Tindakan luarbiasa Najib

Proses pemurnian imej Najib Razak. Selepas perlantikan beliau sebagai PM. Beliau bergegas bersama ahli keluarga dan kaum kerabat ke makam pahlawan tempat persemadian ayahanda beliau Tun Razak. Dan tidak sampai 24 jam dilantik sebagai PM Najib bertindak dengan mengarahkan penerbitan 2 buah akhbar ditarik balik serta merta. Seterusnya, serentak dengan itu 13 tahanan ISA dibebaskan. Ini adalah langkah-langkah beliau bagi mengembalikan imej dan memberi imej beliau sanggup berbuat apa sahaja demi kesejahteraan rakyat. Syabas Najib tapi ada makna.

Dalam hal ini, kejutan Najib lakukan itu belum pernah pendekatan seumpama ini dilakukan oleh PM terdahulu hatta oleh mentornya Dr M. Apa pun kita ucapkan terima kasih, tetapi terima kasih ada makna. Kita minta selepas ini Najib kembalikan PPSMI kembali guna bahasa Melayu. Biasiswa diberikan kembali kepada rakyat yang mahu melanjutkan pelajaran. Auku dimansuhkan dan bermacam-macam lagi yang perjuangannya ini belum selesai.

Hari esok, semua akhbar arus perdana semua bahasa akan melonjak memuji dan menyanjungi tindakan Najib. Gambaran negarawan bapanya terpalit kepadanya, sememangnya Najib jika dia mahu buat dia akan buat bersungguh-sungguh, tetapi AWAS......!!!!

No comments: