Monday, November 10, 2008

Islam Liberal mulai menular TV3 pendokong utam ?

Dua hari berturut-turut kelmarin dan semalam, Buliten TV3 tiba-tiba menyajikan berita berkenaan wajar atau tidak tayangan ‘menakutkan’ pelajar dengan Tayangan Video Sajak Kematian dipaparkan kepada pelajar sekolah rendah berusia 7 dan 8 tahun.Peristiwa ini berlaku di salah sebuah sekolah rendah diibu negara.


Rentetan itu, salah seorang ibu yang memberi reaksi kepada media aitu TV3 dengan terus menyairkan reaksi menentang daripada seorang ibubapa yang membantah dan mahu dihentikan segera semeneara beliau dengan tegas mahu hal ini disiasat segara dan diambil tindakan ke atas keterlanjuran guru yang Berjaya ‘mengejutkan’ anaknya menjadi ‘takut’ bukan insaf .

Maka banyak pihak bercakap dan memberi pandanganlah poleh ihak-pihak yang terlibat yang tentunya tiada kesudahan dan penyelesian, kerana masing-masing pihak ada matlamat.

Maknanya kejahatan lawan kebaikan , sampai bila pun ada pertentangan yang masing-masing pihak yang terlibat atasnya akan mempertahankan hujahan masing-masing, kenapa sipolan sipolan ini wajar berbuat baik dan sipolan sipolan ini kenapa ia wajar ia berbuat jahat. Justeru berbahaslah kita atas itu tersebut berhari-hari.

Situasinya sama kenapakah kita menggunakan Bahasa Inggeris untuk mengajar Sains dan Matematik berbanding bahasa Malaysia kepada nak-anak kita. Maksudnya ada pihak yang menyokong serta mendokong dan ada pihak menentangnya.

Orang yang menolak unsur-unsur pendidikan ke arah menginsafkan diri, memberi kesedaran beragama amat mudah difahami menunjukkan bahawa ia berada dalam kejahilan dan menerima terus sistem pendidikan Barat malah dia sendiri 90 % terdidik dengan cara gaya Barat yang memisahkan agama daripada kehidupan,


Melahirkan rasa takut kepada anak yang dimusykilkan, bukan kah rasa takut itu perlu disemai dalam diri kanak-kanak agar mereka sentiasa berfikir setiap masa untuk tunduk takut kepada Allah, kerana pembalasan Allah itu amat dahsyat.Sepatutnya masyarakat menyokong dan mendokong usaha guru sekolah berkenaan yang mengajar pendidikan 'mati' itu di sekolah. Kerana hidup akhir akan sampai ke matlamat itu. Jangan kita jadi manusia bijak tetapi melawan tuhan dengan memberi pelbagai alasan, inilah Islam liberal yang mula bertapak di negara kita. Maka TV3 adalah penyalur Islam liberal


No comments: