Monday, October 20, 2008

Pak Lah : Dr M berlagak ?

Marah Pak Lah… mula disiarkan dalam Buliten 1.30 TV3 pada hari semalam, atas sikap Tun Dr Mahathir. Isunya tulisan dalam blognya mencadangkan itu ini, pemimpin itu dan ini yang patut atau tidak patut berada dalam kabinet Najib selepas Mac 2009.

Kita sebagai rakyat terbanyak ada juga setuju dengan Pak Lah dan ada juga tidak setuju dengan Dr M. Ini bukanlah bermakna semua orang salah kita sahaja yang betulnya. Melihat gelagat Dr M dan membaca strategik Pak Lah.

Walaupun pada dasarnya pak Lah berundur Mac 2009. Beliau masih mempunyai masa bagi ’mengajar’ Najib atau mana-mana pemimpin UMNO terhadap desakan minta beliau undur.

Hujah hati kita strategi Pak Lah dalam hati rakyat mahu ingat dan berkata-kata walaupun pak Lah berundur UMNO masih juga ’beramuk’ dan terus kemacuk. Maknanya samalah ada pak Lah ke.. tak dak Pak Lah, UMNO tetap berkemacuk.

Kemarahan Pak Lah, pertama kepada Dr M yang gatal capurtangan tulis minta masuk orang itu, keluar orang ini dalam kerajaan atau MT UMNO. Apa kah dia.. tempelek Pak Lah. Kita sokong Pak Lah dalam hal ini, tetapi tentulah Dr M jawab hak dia adalah bercakap dan beri pandangan, nak ikut atau tak ikut itu soal dialah yang menerima pandangan. Tak kan nak bagi pandangan sebagai mantan PM, wira jagat dunia ke 3 pun tidak boleh, dia bukan calang-calang orang dia adalah wira negara yang jasanya banyak kepada negara.

Kemarahan Pak Lah kedua pada Muhyiddin , katanya Muhyiddin ni tak ingat....jenis orang pelupalah, kot...kedua kepada Muhayiddin (dia panggil nama sahaja) yang cetuskan peralihan kuasa, Pak Lah kata dulu dah setuju minta dan semua ahli MT setuju pelan peralihan Pak Lah Najib 2010, sebab kata Pak Lah saya ada kerja ’reform’ yang saya nak buat.. dia takut ka...atau dia tau mau reform ka.. tambah Pak Lah sabar-sabarlah nak jadi Timbalan Presiden UMNO ( sindir Pak Lah itu pun bergantung kalau ada orang undi dia)

Kemarahan Pak Lah ketiga, kepada suara-suara yang menghalang Ali Rustam tarik diri dari bertanding jawatan Timbalan Presiden, apa salah Ali kata Pak Lah, kita demokrasi bagilah dia bertanding.

No comments: