Thursday, September 25, 2008

Kebejatan Manusia Melayu islam Malaysia

Memalukan....tidak boleh diiterima, demi melayan nafsu serakah diri. Dengan membelakangkan hukum dan peraturan Allah dan peraturan manusia, mereka para ahli tidak berpuasa sanggup memalukan diri dan umat Islam membeli makanan secara terbuka.

Gambar dibawah memaparkan tingkahlaku tidak berakhlak dan amat memalukan umat islam. Ini mengambarkan mereka secara berani mencabar penguatkuasa dan umat Islam secara terbuka.


Kuncinya mereka ini rata-rata oranag yang jarang-jarang sujud dan solat kepada Allah.



Ramai 'beraya awal' beli makanan secara terbuka


MENCURIGAKAN. Orang ramai termasuk yang dipercayai beragama Islam beratur panjang membeli makanan di restoran berhampiran Balai Polis Teluk Kumbar seawal pukul 10 pagi di Bayan Lepas semalam.


BAYAN LEPAS - Biarpun Hari Raya Aidilfitri akan disambut tidak sampai seminggu tetapi terdapat beberapa lelaki yang mula 'beraya awal' dengan ponteng puasa.

Tinjauan Kosmo! ke sebuah kedai makan di tepi jalan menghala ke Teluk Kumbar di sini mendapati ia menjadi lokasi pilihan orang Islam yang tidak berpuasa.

Restoran yang menjadi tumpuan kaki ponteng puasa itu hanya kira-kira 100 meter dari Balai Polis Bayan Lepas.

Malah lebih mendukacitakan, restoran itu turut mengundang kelibat kaki ponteng puasa dari kalangan pekerja beruniform kerajaan dan swasta.

Difahamkan kaki ponteng puasa mula membeli makanan dari pukul 10 pagi hingga 2 petang.

Sepanjang pemerhatian Kosmo!, mereka yang membeli makanan di situ cuba menyembunyikan wajah dengan berselindung di sebalik topi keledar dan kaca mata hitam.

Menurut seorang peniaga berhampiran yang hanya dikenali sebagai Amir, kegiatan itu bermula sejak awal Ramadan lagi dan setiap hari ramai lelaki kelihatan beratur di kedai tersebut.

"Tanpa rasa malu mereka selamba saja beli nasi bungkus sebelum beredar untuk dimakan di tempat lain," katanya.

Tambahnya lagi, apa logiknya jika dikatakan nasi itu untuk berbuka kerana ia dibeli pada awal pagi dan sebelum pukul 5 petang seperti kebiasaannya untuk berbuka puasa.

Bagi Abdul Majid Roslan, 45, beliau kecewa dengan tindakan peniaga kedai itu yang seolah-olah bersubahat kerana menjual makanan pada siang hari.

"Sepatutnya Jabatan Agama Islam Pulau Pinang memantau perkara ini kerana ia dilakukan secara terbuka di tepi jalan besar.

"Kalau boleh peniaga dan pembeli itu dikenakan hukuman berat agar mereka insaf dan mendapat pengajaran daripada tindakan tak bermoral itu," ujarnya.

No comments: