Wednesday, July 09, 2008

Pendidikan cacamarba

Natijah sistem pendidikan negara kita GAGAL. Gagal memanusiakan manusia Malaysia.melalui sisitem pendidikan Bersepadu negara yang semasa awal dulu diuar-uarkan sebagai yang terbaik di dunia.....oi. Kegagalan memuncak bilamana pihak perancangan yang mengambil pelbagai pendekatan dan penyesuian yang akhirnya ke Barat tidak dank e timur tidak. Tiru tiruan yang ala lollipop. Sekejap ada sejekep tiada. fitnah terbesar melanda umah....

Peringkat awal, matlamat awal untuk menghasilnya anak-anak terdidik. letih bersekolah setiap hari bermula jam 6 pagi dan berakhur 230 petang baik kawasan Bandar atau luar Bandar. Anak-anak kta dipadatankan dengan subjek teras, wajib dan sujbek sokongan atau sampingan bagi memperlengkapkan jadula pembelajaran meraka.

Antara subjek sekadar sokongan adalah agama dan muktahir ini dimasukan pendidikan moral atau sivik. Semua ini dibuat jangan ke tidak sahaja lagaknya..

Gagalnya sistem pendidikan kerana kita gagal memoralkan ahli masyarakat. Mukhtahir ini adalah isu liwat pimpinan tersohor negara, yang mana melibatkan puncak peringkat negara.

3 comments:

Hasbullah Pit said...

Jangan Politikkan Pendidikan , Kata Askar-Siber UMNO

hehe

Unknown said...

bukankah dasar pendidikan juga digarap oleh pemimpin politik wahai askar-siber....UMNO.

Unknown said...

kekadang lebih baik orang yang seumur dengan aku dulu mendapat didikan berbau penjajah di zaman pasca penjajah. setidak-tidaknya tidaklah sering berubah-ubah sebagaimana sekarang. ikut suka kabinet jer.. nak ubah.