Sunday, July 13, 2008

Oiii...Syed Hamid ... Hai Syed Hamid...

Tuduhan berat Menteri dalam Negeri, kerana santan pulut dah binasa, kerana mulut badan nampak nak binasa.....Anwar tuntut Syed Hamid mohon maaf.
Oleh kerana Syed Hamid ingin menjadi hebat, maka dirinya yang dikira hebat itu mahu tonjolkan watak ' anak singa UMNo' (gelaran yang diberikan kepada bapanya dulu oleh orang - orang UMNO.
Sepucuk surat tuntutan diserahkan kepada Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Syed Hamid Albar hari ini yang meminta beliau menarik balik kata-katanya bahawa penasihat Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah "tukang lapor" kepada Amerika Syarikat.Dalam surat tuntutan itu, Syed Hamid diberi tempoh 48 jam untuk memohon maaf kepada Anwar di samping memberikan jaminan tidak mengulangi dakwaan itu.Peguam Anwar, S.N. Nair berkata kenyataan Syed Hamid dan ulasan-ulasan seterusnya yang disiarkan dalam akhbar The Star telah menggambarkan anak guamnya sebagai seorang pengkhianat, tidak setia kepada negara, seorang pengintip Amerika dan seorang individu yang tidak boleh dipercayai.
Bercakap pada satu sidang akhbar di pejabatnya di sini, Nair berkata jika Anwar gagal memperoleh sebarang maklum balas yang memuaskan, beliau telah diarahkan oleh anak guamnya itu supaya memulakan prosiding undang-undang menuntut gantirugi RM100 juta kerana mencemarkan nama baik Anwar.Dalam perkembangan lain, Nair berkata Anwar akan memberikan keterangan kepada Badan Pencegah Rasuah (BPR) pada Isnin berhubung laporan polisnya terhadap Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan dan Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail. BERNAMA

No comments: