Friday, July 04, 2008

Kempen penipu kerajaan ?

Rakyat marhaen terhimpit lagi. Sejak pengumuman kerajaan harga minyak negara naik menjadi RM2.70 seliter, kerajaan tidak henti-henti umumkan pelan itu ini, sebagai langkah mengekang serta usaha membantu rakyat secara terpimpin ke arah kehidupan yang sejahtera.

Penulis jadi kelakar, pada satu masa dibuat kempen berjimat cermat , maka media menemubual rakyat dipasar-pasar , lorong pasar di KL sokong atau tidak , terima atau tolak seruan rakyat. maka disiarkanlah pandangan yang sokong-sokong kempen kerajaan. Tup-tup selang seminit diselitkan iklan, maka dalam iklan itu antara disiar dan dipaparkan orang ke JOMHEBOH. Maka penonton diminta datang beramai-ramai membeli dapatkan itu dan ini, cepat jangan tak datang.

Kontradik berita berlaku, hipokrit iklan dan seruan berlaku. bedaah kempen terpancar dihati nurani rakyat. Rakyat diminta membazir ke pesta-pestaan itu.

Inilah sistem nilai yang cuba dipancarkan.

Kemudian diselit dalam slot berita Perdana media elektronik semalam diuar-uarkan elauan keraiaan pegawai kerajaan tertinggi naik lagi. Rakyat marhean terkedu lagi.....

No comments: