Friday, April 25, 2008

Mana dia Menteri wanita dan mana akta W & G

Antara rakyat biasa dengan manusia berprofail tinggi , di Malaysia undang-undang 'kenal' dan pilih bulu. Merujuk kes cabul seorang menteri kanan yang kini polis 'mula' berdolak dalik dan mahu 'gugur'kan kes itu, walaupun telah dibuat laporan oleh sipengadu.
Maknanya, mana hina manusia yang digelar menteri kanan yang dituduh mencabol dengan sekandang babi dalam Projek Mega di Selangor. Babi ini bakal dijadikan hidangan kepada pengemarnya. Si Menteri Kanan ini selepas dihidangkan dengan 'air syaitan' dia meraba atau disitilahkan mencabul wanita yang menghidangkannya itu.
Dari segi hukum dipengidang dan yang menerima hidangan sama nilai dosanya. tetapi bagi babi yang terhidang daging belum lagi berdosa sampailah ia dijamah.
Justeru berbalik dengan kes cabul menteri dengan seorang buruh di Kelantan. Kesnya lebih kurang sama pendakwaan ke atas buruh dipercepatkan dan hukuman dijatuhkan cukup berat. Berbanding dengan menteri kanan ini masih lagi berada diluar negara boleh lagi makan angin.
Mana dia pembela wanita , NGO wanita menteri khas wanita di JPm kenapa tidak berbunyi. Mana dia Puteri , mana dia wanita UMNO kenapa isu ini pakat senyap belaka.
Ingat perisitiwa Umar yang menyingkap marah bila mana kain seorang wanita Islam disingkap atau diselak oleh orang kafir di Syam yang jauh dari Madinah berita ini cepat beliau ketahui dan dengan nada tegas beliau melakukan tindakan.

No comments: