Friday, April 25, 2008

Kemungkinan adalah perkara biasa dalam politik ?

Kini masa sahaja akan menentukan 'kemungkian' itu, apa yang penting kerisauan termata sangat;lah bagi para pemegang tampuk kekuasaaan kerana kuasa sudah berada dihujung tanduk.
Adakah kemungkinan itu menjadi realiti, cuma masa akan menentukan dengan sokongan TAKDIR Allah maka bubar atau gugurlah TADBIR manusia.
Allah memberi PENGAJARAN kepada mana-mana kaum atau kumpulan atau golongan yan dikehendakki agar mereka itu sedarv insaf dengan kembali mbertqwa serta tunduk patuh dengan perintah Allah.

Najib tolak kemungkinan akan ada anggota BN lain keluar parti

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini berkata beliau tidak menjangkakan ada di kalangan anggota Barisan Nasional (BN) yang akan mengikuti jejak bekas Timbalan Setiausaha Agung Parti Gerakan, Datuk Lee Kah Choon dengan meninggalkan parti.
Timbalan Perdana Menteri berkata semua anggota BN termasuk dari parti-parti komponen diminta agar taat dan setia kepada parti memandangkan BN telah banyak berjasa kepada negara.
"BN jugalah yang telah memberikan kemenangan kepada mereka dalam pilihan raya baru-baru ini kerana mereka bertanding atas tiket BN.
"Mereka perlu menaruh keyakinan bahawa masa depan negara kita akan lebih terjamin dengan BN," katanya ketika mengulas tindakan Lee yang bertindak meninggalkan Gerakan kerana menerima tawaran dari kerajaan campuran DAPParti Keadilan Rakyat (PKR) di Pulau Pinang.
Lee yang sebelum ini meletakkan semua jawatan di dalam parti, semalam mengisytiharkan dirinya keluar dari Gerakan ekoran menerima dua jawatan utama dalam Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) dan InvestPenang Berhad.
Beliau dalam kenyataannya berkata penarikan diri itu adalah kerana keputusannya menerima tawaran kerajaan DAP tidak dapat diterima oleh pucuk pimpinan Gerakan.
Najib ketika mengulas keputusan tersebut berkata adalah sesuatu yang malang apabila Lee menerima tawaran itu kerana ia bertentangan dengan dasar BN yang tidak membenarkan anggota mereka menerima tawaran daripada pembangkang.
"Penerimaan tawaran itu menjadikan statusnya sebagai ahli BN tidak boleh dipertahankan lagi kerana kita tidak boleh menerima keadaan yang mana ahliahli dari parti komponen BN boleh menerima tawaran kerajaan pembangkang. Ini polisi BN yang sangat jelas," katanya.
Dalam perkembangan lain, Najib berkata dakwaan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim bahawa beberapa anggota Parlimen BN di Sabah kini hanya menunggu masa untuk menyertai Pakatan Rakyat hanyalah satu permainan politik beliau.
"Dia boleh dakwa macam-macam, dia akan dakwa macam-macam. Itu semua sebahagian daripada permainan politik yang beliau mainkan," katanya. BERNAMA

No comments: