Thursday, April 10, 2008

Hina babi atau Hina siapa ?

Hinanya manusia kerana ia melawan hukum Allah, tidak hina manusia jika dia usaha bantu menolong sesama insan manusia, hatta orang bukan Islam sendiripun. Allah menjadikan manusia sama disisinya yang lebihnya adalah Islam serta bertaqwa tunduk patuh dengan titah perintahnya.

Apalah hinanya babi , sehinggakan binatang yang menjadi makanan masyarakat bukan Islam di Selangor dinista sebegitu sekali Adakah hina kerajaan selangor yang ada dengan memberi peruntukan sekali RM100 juta bagi memberi fokus membangunkan ladang babi secara bersistem daripada babi duduk merata-rata dalam negeri Selangor.

Rakyat yang cerdik akan tahu duduk perkara sbenar, rakyat yang 'tidak cerdik' hatta pandai seperti Dato Seri Khair Toyo boleh bertindak 'bodoh' seolah-olah dia menghina dirinya dan merendahkan dirinya, adalah memang tidak layaklah begitu jika bekas seorang ketua kerajaan negeri bertindak tidak tahu dalam semua urusan negeri sebelum atau sesudahnya.

Sandiwara mereka yang berkuasa dan tidak berkuasa, menunjukkan kerendahan moral, sebab itulah Allah menurunkan malapetaka kepada negeri-negeri yang diperintah oleh orang Islam lebih dahsyat daripada negeri atau negara yang dibawah bukan islam. Jelas Allah maha adil sebab negera bukan diperintah oleh orang Islam mereka ini tidak tahu akan duduk perkara sebenarnya.

No comments: