Wednesday, February 13, 2008

Rashit cakap ?

Rashit cakap ....SPR janji beri cukup masa untuk semua pihak berkempen

Rashit cakap...... SPR akan memberi ruang yang selesa untuk semua pihak menjalankan kempen.

Rashit cakap....."Ini bukan perkara kecil. Jadi, peluang untuk semua untuk berkempen harus diberikan. Jika tidak, ia akan menjadi sesuatu yang boleh dikatakan tidak adil," katanya kepada pemberita di pejabatnya di sini.

Rashit cakap.... SPR juga akan memberi masa yang secukupnya kepada semua pihak untuk menentukan calon masing-masing.

Rashit cakap ..... kira-kira 200,000 orang petugas SPR terlibat untuk mengendalikan pilihan raya umum kali ini yang dianggarkan memakan belanja sebanyak RM200 juta, jumlah terbesar dalam sejarah pilihan raya umum diadakan.

Rashit kata...."Bajet ini makin tinggi kerana upah makin banyak dan tempat mengundi lebih. Pada pilihan raya umum lepas, bajetnya RM115 juta," katanya.

Rashit cakap .... Sarawak biasanya negeri yang paling banyak memakan belanja iaitu RM30 juta untuk pilihan raya kali ini berikutan keperluan menggunakan helikopter untuk pergi ke satusatu kawasan.

Rashit cakap ...Mengenai sama ada dakwat kuku akan digunakan pada pilihan raya ini berikutan terdapat bantahan mengenainya, Abdul Rashid berkata beliau akan memberi jawapannya esok berikutan perkara itu perlu dibincangkan dengan anggota panel SPR.

Rashit cakap ..."Sebenarnya keputusan untuk menggunakannya sudah dibuat tetapi itu tidak semestinya diteruskan.

Rashit cakap ...."Bagaimanapun, perkara itu belum lagi diputuskan oleh panel SPR dan kami akan membincangkannya dalam mesyuarat esok dan akan memberi keputusan," katanya.

Ditanya mengenai peluang bertanding bagi Penasihat Parti Keadilan Rakyat(PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim, Abdul Rashid enggan memberikan komen.

Abdul Rashid juga berkata tiada parti baru yang akan bertanding pada pilihan raya umum kali berikutan tiada yang mendaftar simbol dengan SPR. BERNAMA

No comments: