Wednesday, February 13, 2008

Najib kata semalam ?


Najib kata.....: K'jaan akan beri imbuhan pada kakitangan awam bila sampai masa

Najib kata ..... kerajaan tidak teragak-agak untuk memberi imbuhan kepada kakitangan kerajaan bila sampai masanya.

Najib kata ....Katanya, kalau kerajaan dapat mencari sumber kekayaan dan menjana pertumbuhan, kakitangan kerajaan akan turut berkongsi nikmat.

najib kata ......."Kita tentu sekali tidak kedekut bila masanya sampai, kita kena iktiraf sumbangan kakitangan kerajaan," katanya ketika berucap kepada kira-kira 4,000 pegawai dan kakitangan kerajaan di kompleks pentadbiran Seri Negeri hari ini.

Najib kata......., pada tahun lepas, sumbangan pegawai dan kakitangan kerajaan ini diiktiraf apabila Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Badawi menaikkan tangga gaji kakitangan kerajaan ke tahap yang tertinggi dalam sejarah negara ini.

Najib kata ..."Kerajaan sentiasa pandang berat peranan kakitangannya malah institusi perkhidmatan awam sama ada nasional atau negeri merupakan satu institusi yang boleh kita anggap sebagai sangat penting. Satu faktor yang dapat menentukan sama ada apa yang dihasratkan kerajaan dalam bentuk dasardasar atau programnya menjadi nyata atau sebaliknya bergantung pada keberkesanan perkhidmatan awam kita," katanya.

Najib kata ....., kalau orang menganggap bahawa kejayaan Malaysia disebabkan faktor kepimpinan politik semata-mata, tanggapan itu kurang tepat.

Najib kata ........Tanpa sokongan yang kuat daripada kakitangan kerajaan, kepimpinan politik tidak mungkin boleh bawa negara ini kepada kejayaan yang lebih besar dan hebat macam ini, katanya.

Najib kata ...."Kita tidak anggap pegawai dan kakitangan kerajaan semata-mata pada satu hubungan dengan pemimpin politik dan mereka yang menurut perintah...tapi saya suka melihat hubungan ini sebagai satu perkongsian," katanya. BERNAMA

No comments: