Tuesday, January 01, 2008

Aksi Panas Menteri kabinet pak Lah

Menonton Buliten Utama TV3 semalam adalah bagi penulis dan keluarga adalah menyaksikan berita terakhir badan penyiaran kroni itu kali terkahir bagi TV3 . Apa yang menarik adalah paparan highlight adalah pertama skandal seks menteri kabinet daripada parti komponen BN.

Teruja dengan berita sensasi penulis terpaku, walupun dah baca di dalam website dan blogger2 dalam internet lebaih dahulu. Apa yang menarik diminta komen daripada daripada rakan komponen BN termasuklah daripada MB Johor, sambil tersenyum sinis beliau berkata menarik kerana berlaku katanya isu panas di utara dan selatan tanah air.

Bagi kita ini adalah tanda permulaan rakyat tenteng perubahan, tahniahlah SU Agong UMNO yang mahu buat perubahan (Pak Lah lek belakang tu) tukar sahaja MB Perlis. Dah laa ma dah tu... Bagi penulis tentang Shahidan Kassim memang lama sungguh, macam lamanya Samy Vellu sera Fidah, tak kan le negara dan negeri Perlis tak dok orang nak pegagang jawatan MB. Sudahlah Dan....

Sementara itu Chua Soi Lek kesian, tulah kalau dia pilih Islam kan mudah... tak payah simpan perempuan simpanan buleh kawin sampai 4. Dah macam ni..aiblah dia. Penulis yang biasa dengan masyarakat Cina, memanglah lelaki Cina yang berduit dan kaya raya memang suka melancong dan cari perempuan, selepas dia kerja kuat lepas tu minum. Maka oleh kerana nak membanyakkan zuriat dia simpanlah perempuan ke .. kalau tak mahu gi cari pelacur.. Cari pelacur dan tonton video seks ni dah menjadi amalan sebahagian masyarakat Cina sejak kecil lagi bagi generasi muda dan remaja Cina. Menjadi tontonan kelauraga. Maka tidak diafikan ada juga Cina yang katogeri alim, bilamana dia pegang agama contohnya kristian ke, Buddha yang kuat serta amalan-amalan kerohanian yang lain.

Maka kesianlah juga kita ke Chua, peempaun ke 2 di katakan pelacur. Masakan masa ni ada orang nak bela dia dan nak ambil tau, bilamana rakaman daripada 4 sudut kamera dan masa antara 50 minit ke 1 jam. memanglah aksi seks dan buat filem lucahlah gayanya.

Justeru sensasi dan glamourlah Chua sekejap, lepas ni rakyat akan lupa, berbalik bolak pi mai tang tu. Macam manapun dulu kini selamanya hok lamalah tu...walaupun ada gempa bumi kt Bukit Tinggi dan banjir teruk di Pahang , itu dan ini adalah 'fenomena Alam". Terkudap-kudaplah kita yang nak tunggu perubahan. maka kitalah juga kena buat perubahan jangan tunggu lama lama.






No comments: