Monday, December 31, 2007

Gempuran oleh tentera ALLah , Ujian besar bagi ummah !!







Kemusnahan akibat banjir di Pahang kali ini adalah cukup mengejutkan, peringatan ALlah SWT, selama ini kita leka dan lena kerana negara kita sering dislogankan sebagai negara makmur, selamat aman dan amat padu berbanding negara-negara luar.

Selepas 50 tahun merdeka, Jabatan materologi mengesan dan memberitahu dulu garisan gempa bumi tidak melalui negara kita cuma setakat Indonesia, namun selepas tsunami keadaan geografi akaibat pergerakan bumi hasil hentakan tetonik bumi kita dikesani khususnya di Pahang kawasan Janda Baik Bentong adalah kawasan aktif gempa bumi. Maknanya selama ini kita berbangga dengan kecapaian kita, dalam sekelip mata ALlah merubah segala-galanya. Menurut kajian pakar katanya 20 tahun lagi bandar Bangkok akan tengelam, KL bagaimana ?

Kali ini, air banjir tidak berlaku sebagaimana masjid Baiturahman di Acheh, lihat paparan foto ini bagi membuka mata semua orang di malaysia. dan peristiwa banjir besar ini selepas 30 tahun lebih iaitu berulang kembali selepas 1970 akan membuka mata orang yang tidur agar cepat sedar daripada menyedarkan orang yang tidak faham supaya sedar.

Kerosakan-kerosakan harta benda lain.




No comments: