Friday, December 14, 2007

Banjir Semakin buruk di Pahang ?

Keadaan banjir membimbangkan ... Tajuk utusan namun biasnya berita digambarkan foto bandar KB Kelantan hampir tenggelam.
Di Pahang semakin teruk... khussnya di bandar Temerloh hampir lumpuh semua kedai tidak dibuka, bekalan elektrik tiada, lalulintas sesak. Banyak kawasn perkampungan terputus hubungan. bantuan banjir jentera kerajaan jem. BA bawah PAS Temerloh mua menggerakkan Bilik Gerakan secara aktif dengan menghulurkan bantuan dan sumabngan makana kepada semua penduduk tanpa mengira fahaman politik Melayu, Cind a dan India. Hampir seluruh kampung tradisional kawsan Temerloh terputus hubungan, kawasan bandar lengang..
Setakat jam 2.00 petang air mula mencecah kawasan Pekan Sehari Temerloh iaitu di Lurah Semantan, kebanyakkan pekedai mula bimbang, mereka sudah bersiap sedia untuk menghadapi banjir. Keadaan cuaca semakin buruk hujan akan turun pada bila-bila masa.
Bilik Gerakan banjir BA Temerloh yang beroperasi di Surau Al Kahriah Seberang Temerloh bertungkus lumus menyalurkan bantuan. Kita kehabisan dana dan diminta kepada para dermawan yang sudi membantu diminta menyalurkan wang ke BG Banjir BA di talian 012-5347496 iaitu up En Zulkifli B Hamid dengan kadar segera.

No comments: