Sunday, November 18, 2007

Patuh dan taat mana yang didulukan ?

Tidak ada ada rakyat yang tidak gembira dengan seruan TPM agar semua rakyat taat dengan mematuhi undang-undang negara ini. Inilah namanya rakyat yang berkelas glokal dan berbangsa angkasa. Sebagai seorang pemimpin malah sekali sekali beliau pernah memangku ke jawatan PM , maka wajarlah Dato Najid bercakap macam tu, semua rakyat jangan ada tidak sambut baik dan akur dengan saranan beliau itu.


Betulah saranan beliau kita semua rakyat kena patuh ? Biar pun kepala dan maruah mereka diinjak-injak, bangsa kita dipijak kita mesti patuh, walaupun dihadiahkan oleh ketua mereka dengan ‘penyapu’ dalam satu majlis rasmi, dek kerana lama lah patuhnya kita sampai 50 tahun, kemudian kena terima kasih pula kepada kerajaan tungggu lagi 50 tahun, patuh dan tunggu kerajaan tangani gejala murtad kena tunggu 50 tahun lagi, hatta nak berhimpun pun kena tunggu 50 tahun. Maka atas 4 perkara saja tadi kita kena tunggu 200 tahun. Maka sekonyong-koyong kata-kata keramat Hang Tuah, takkan Melayu Hilang Di dunia dah terpakai lagi ,hatta GABEM bulih anugerah Pak Lah sebagai tah benda-benda, mana lah jasa-jasa Dr M, dulu dialah wira itu dan ini. itu baru Dr M dah tak jadi PM 4 tahun, UMNO dan pemikiran org UMNO berubah, ini rakyat kita suruh patuh , babi buta ke atau buta babi ke depa ni !!!!!! anugerah pada Himpunan Persidangan Melayu Dunia pun tahu, baru 4 tahun naik jadi Pm dah berjasa satu dunia Melayu o
Rakyat mesti patuhi undang-undang: TPM

Ikutilah saranan berharga dan amanat Najib kita minta rakyat patuh kepada nya dan kerajaannya.
Datuk Seri Najib Razak berkata, rakyat mesti berpegang kepada undang-undang dan tidak menyertai perhimpunan haram yang boleh merebak ke tahap anarki hingga kerajaan terpaksa menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) bagi mengekangnya.

Bagaimanapun, Timbalan Perdana Menteri berkata, kerajaan tidak fikir perhimpunan haram, termasuk yang diadakan pada Sabtu lalu akan merebak dengan beberapa perhimpunan haram lagi hingga keadaan menjadi lebih buruk dan kerajaan terpaksa menggunakan ISA.

“Harapnya tidak kerana selagi orang ramai berpegang kepada undang-undang negara, kita akan dapat mengawal keadaan itu. Kita merayu kepada orang ramai supaya mereka hormati undang-undang dan jangan menyertai perhimpunan haram,” katanya menjawab soalan sama ada kerajaan akan menggunakan ISA bagi membendung perhimpunan haram.
Beliau berkata demikian selepas merasmikan pelancaran Yayasan CIMB, sebuah yayasan dengan sandaran dana terbesar di Malaysia setakat ini apabila Kumpulan CIMB mengumumkan sumbangan sebanyak RM100 juta untuk tempoh tiga tempoh akan datang.

Perhimpunan haram pada Sabtu lalu menarik perhatian pada peringkat antarabangsa kononnya rakyat Malaysia tiada wadah untuk bersuara.

Najib berkata, kerajaan akan laksanakan undang-undang dan polis juga akan menguatkuasakan undang-undang. “Kita perlu tangani perkara seperti itu dengan cara yang boleh membuatkan rakyat sentiasa yakin kepada kerajaan. Jadi, apa saja yang mereka hendak buat di negara ini hendaklah sejajar dengan undang-undang.

“Jika tidak, kita akan jadi anarki dan kerajaan tidak akan membiarkan keadaan itu terjadi,” katanya

No comments: