Monday, November 26, 2007

Himpunan Hindraff dimanupulasikan ?

Benarlah semalam bagai dijangka Hindraff membuat himpunan di KLCC bukan dihadapan Bangunan Kedutaan British di Ampang. Benarlah juga semalam mdia elektronik membuat liputan besar-besaran dan hari ini semua media berbahasa Melayu meletakkan himpunan Hindraff dimuka hadapan dengan memanipulasikan menjadi himpunan ganas dan berbau perkauaman dan tiada semangat patriotisme, Mala himpuan 10 November ratusan ribu pelbagai kaum berjaya 'terpadam' dan isnyallah himpunan Hindraff ini akan dimaupulasi sebaik mungkin, justeru simpati rakyat kepada kerajaan BN kembali segar dan harapan Pak Lah mengadakan pilihanraya dengan 'buah' tanggung kepada kumpulan pembangkang inilah yang dinanti-nantikan.

Oleh itu, terkial-kiallah para kumpulan pembangkang mahu menjawab tuduhan kerajaan . Kita memang menjangka kan semalam seorang Cip Inspektor digambarkan parah bila dibelasah oleh kumpulan Hindaraaf dekat Batu Caves, dan 4 yang lain cedera yang menjadi tandatanya mereka ini berpakaian awam dengan leher berantai hebat semasa snap berita Buliten TV3 jelaslah dalang dalam mendalangi himpunan Hidraff ini sebagai yang dijangka.
Maka, kita tunggu dua tiga hari lagi apakah susulan dan manipulasi daripada Himpunan Hindraff ini. Kita lihat agenda terancang selepas himpunan 10 November, bangun himpunan Hindraff, kemudian apakah pula kumpulan yang akan berarak selepas 10 November, jika tidak dibendung dan ditangani secara berhemat oleh kerajaan ? Mungkinlah itulah persoalan yang bakal diuar-uarkan kepada kita nanti. Mujurlah ada kerajaan, yang baik nanti adalah kerajaan juga.

No comments: