Tuesday, October 02, 2007

Merujuk kes cubaan membunuh Naib Yang Dipertua PAS Kawasan Pandan, Sdra. Suhaimi Ghazali di hadapan Masjid Nurul Hidayah, Kg. Pandan Dalam, Selangor. Adalah cukup bahaya doktrin UMno yang meletakkan semua kerja buat pembangkang terutama PAS adalah salah. Inilah hasil brain wash dan didikan UMNo -BN yang amat mereka suka dan puashati. Di tambahi doktrin UMNo dengan upah wang, harta dan wanita.
Perisitiwa melihat seorang aktivis PAS, Sdra. Suhaimi yang sedang mengedarkan risalah Ramadhan menjadi satu undangan amarah yang teramat sangat. Lebih-lebih dalam bulan Puasa. Kejahilan pemuda ini, bencinya kepada Islam adalah boleh lah mencapai darjat tertinggi. Lebih mengaibkan pemuda Umno yang dikira berpendidikan dan terpelajar ini (tentunya) sudah hilang kewarasan dan bertindak secara tidak bertamadun.
Manifestasinya, pemuda UMNo inilah yang lemah dari sudut moral, provokasi dan psaikologi serta kegigihan Sdr Suhaimi Ghazali cukup terkesan dan amat besar impaknya. Sekarang siapa yang 'kuat'. Tentulah Sdr Suhaimi Ghazali, kerana dia telah berjaya melemahkan musuh secara psaikologi, lawah hujah dah tentu mereka kalah, hanya yang ada lawan secara fizikallah.
Syabas dan teruskan usaha anda Sdr Suhaimi Ghazali, kerja dakwah dengan berterusan pelbagai medium bukannya semua orang mampu buat. Inilah salah satu risiko kita dalam medan dakwah ini. Allah hau akhbar
tahun yang lalu.Oleh itu satu laporan polis akan dibuat di Ibu Pejabat Polis Ampang Jaya, Taman Dagang, Selangor pada hari Sabtu 29 September 2007, jam 11.00 pagi.PAS Kawasan Pandan mahu penyerang yang tidak bertamaddun ini dan yang tidak menghormati bulan Ramadhan yang mulia ini dihukum.

No comments: