Thursday, September 27, 2007

Hari ini penulis berkesempatan dengan dua orang sahabat berkunjung ke salah sebuah pejabat wakil rakyat parlimen UMNo. Tujuan penulis adalah bagi menagih janji YB berkenaan tentang 'budget' yang diperuntukan bagi organisasi penulis.


Kunjungan ini adalah kunjungan kali ke 3. Kami dilayan baik oleh petugas, jauh disudut hati kami mahu menatap wajah yang berhormat berkenaan, apabila diajukan soalan kepada petugas pejabat YB berkenaan tentang YB dijelaskan bahawa YB hanya balik seminggu sekali kerana di sibuk di KL. Untuk makluman kunjungan pertama YB berada di luar negeri , penulis dan rakan tidak bertanya lanjut, kali kedua YB berada di London pula. Nah bagi kali ke 3 YB bersama-sama Pak Lah ke PBB , hari ini sehingga 28 Ramdhan bermakna YB berkenaan dengan rombongan Pak Lah seramai 250 orang berada di PBB , USA selama 15 hari puasa di luar negara dan sekaligus menghabiskan duit rakyat dengan senang dan tidak langsung berasa salah. Bagi diri penulis menagih budget YB kali ke 3 yang cukup liat berjumlah RM1000 , cukup terseksa dan malu rasanya yang tidak terhingga, namun melihat dan memikirkan YB berkenaan bersama PM yang tiada kaitan langsung dengan portfolio beliau sebagai YB cabuk sahaja membuatkan penulis geram dan sakit hati.



Aduhai, pemimpin bangsaku memunahkan kepercayaan rakyat, memunah dan memalukan bangsa, tidak bertanggungjawab langsung dengan pengundi yang menaikkan beliau di kawasan beliau. Cukup malang jika dicalonkan lagi beliau akan menang besar lagi pada PRU 12 nanti, tengoklah. Melayu bangsaku memang bodoh....bodoh lah yang layak bagi bangsaku ?

No comments: