Monday, July 30, 2007

Buliten Utama TV3, turut sama melaporkan dua tiga malam kebelakangan ini, isu sensasi negara selepas daripada kesalahan kepada bloger, yang didakwa mengancam negara, memecah belah masyarakat dan terhina adalah menghina YDPA.
Isu besar lain adalah berita seorang pelajar dikatakan mencekik dan menolak seorng guru wanita. Noh Omar seperti biasa orang yang diamanahkan oleh Menteri Pelajaran mengurus hal ini, bertindak lantang memarahi orang yang patut dimarahi, dan memberi saham di mata masyarakat beliau adalah pembela rakyat yang sejati, budak yang terang-terangan biadap katanya perlu diadili seadilnya begitulah nada yang tersirat.
Dia mahu sebelum ini PPD jangan jadi sebagai posmen, atau despach aje lapur saja kepada Kementerian dia mahu , Polis sebagai Perhubungan Awam, PIBG, murid terlibat, guru, dan pihak sekolah bersemuka sebelum pertuduhan dijatuhkan.
Maknanya sekolah di suruh menjadi sebagai mahkamah lagaknya, guru atau pengetua sebagai hakim, polis siapkan persedur, yang mendakwa guru kena siapkan pertuduhan, PIBg menjadi jurubahasa, pelajar yang teraniya akan membela bersama peguambela emak atau bapanya.
Wahai Noh Omar, sesudah guru dibelasah, demo membelasah, adakah kita terlalu sayangkan budak yang biadap satu orang daripada kita menumpukan masa dan tenaga pihak2 terlibat membangunkan atau memodalkan insan pelajar2 lain yang lebih ramai, di mana mereka terlalu sangat memerlukan dan mahukan bimbingan guru, usahlah menjadi juara, yang tak kemana.
Nah menang pilihanraya dan nak menjadi calon, nampak sangat demo ni masa ni lah... bekerja untuk rakyat tu weh....

No comments: