Tuesday, May 15, 2007

MALAYSIA TANAHAIR KU........

Negara semakin dirundung 'malang' dengan pelbagai masalah. Usaha beriringan dan gembelengan semua pihak diperlukan dan dituntut sangat. Terbaru seperti yang tersiar dalam akhbar adalah dengan pengakuan terbuka seorang siswa IPTS melalui blognya sudah keluar Islam atau MURTAD.
dilaporkan pelajar ini, berasal dari bandar Petaling Jaya Selangor iaitu Negeri MAJU dikhabarkan, sudah tidak mempercayai lagi tentang agama, terutama agama 'warisan' nya iaitu ISLAM. Bila kita membaca kisah ini, perasaan kita semakin tidak DIRUNTUN lagi dengan kes tragis ini. Maka kes2 di atas sudah menjadi satu tragedi BARANGKALI kerana kita terlalu GILAKan kemajuan kebendaan, selama hari ini.
Asas dan pembinaan, MODAL INSAN sekadar dijadikan AGENDA retorik, tidak ada bentuk pemikiran idea ini mahu diterjemah dan direalisasikan atau ditangai secara berkesan dan bersungguh, merentas dalam semua disiplin kementerian dan menjadi DASAR yang diampuhkan.
Kita TERCABAR bila disiarkan melalui TV seorang Timb. Menteri di KEKWWA 'kesal' atas sikap kurang ajar dua wakil rakyat UMNO yang beragama Islam mengaitkan kes 'bocor' atap Dewan Rakyat disindirkan dengan 'kebocoran' wakil rakyat wanita DAP dari Batu Gajah. Yang menariknya beliau kata hancur kempen BUDI BAHASA.
Nah, lihatlah betapa terbaliknya kita sepatutnya kita boleh menjadi CONTOH, menerusi Islam malah dulu kala disisip dengan Kepimpinan Melalui Teladan, mana telah dan DAN nya kalu macam ni. Dah 50 tahun nilah sebab seruan dakwah kita tak KECAPAIAN agaknya. Dek sikap dan contoh 'wakil2 kita' yang bermaustatin kat dewan mulia tu. Mereka ni FAIL serba serbi kot, kalu kita check satu2 , memanglah dia orang ni faillah.
Lepas ni Pak Lah buatlah uji atau temuduga nak menjadi wakil2 rakyat. Letakkan skala...1 sampai 10. Tak kan kita pilih bebudak nak kerja je ...kena temuduga. Nak jadi wakil kepada segala rakyat kena temuduga....
Soalan pertama tanya pasai sembahyang.....kot

No comments: