Wednesday, November 08, 2006

Siasatlah Pencuri itu dulu sebelum di hukum Si Pengadu bahawa dia di curi ....

Hati mana yang tidak terguris bila mendengar anak bangsa murtad dan mahu dimurtadkan. SMS adalah satu bentuk sebaran paling baru dengan perkembangan teknologi terkini. Palsu atau tidak SMS yang beredar menunjukkan masyarakat masih lagi peka dan ingin ambil tahu dan mahu tahu. iaitu ada sikap peduli dan kepedulian inilah yang kita harus rasa lega.
Kita akui dan terima sebagai penguasa tanggungjawab kerajaan adalah besar dan berat. Maka sms perlu ditangani secara cermat dan berhemah. Jika kepedulian kerajaan terhadap murtad ini bermula awal tidak berbangkit sms palsu masalah murtad. janganlah sehingga timbul kemarahan dan kepedulian rakyat semakin 'gila' nanti sudah terlambat.
Kerajaan atau penguasa haruslah siasat. Kita amat menyokong akan hal ini. tetapi janganlah disiasat penyebar sms palsu itu sahaja. maka hendaklah disiasat apa yang dikatakan berita palsu itu. maksudnya mudah siasat pencuri dan apa yang dicuri jangan disiasat orang yang melaporkan bahawa dia kena curi. Penyiasat beria2 hendaklah dilakukan kepada pencuri itu bukan pengadunya itu. Jika betul salah barulah dihukum sehukum2nya kepada sipengadu yang menuduh dia telah dicuri. hal seumpama ini kita sokong.
Abah ..... tak mahu tengok dunia terbalik

No comments: