Saturday, September 21, 2013

BAM dan jurulatih berkelahi.... Apa jadi dengan sukan BADMINTON

KELAHI..... KELAHI dan gaduh..... dan gaduh lagi. Itulah warna warni atau citrawarna sukan di negara kita. Kita ingat dalam politik sahaja berkelahi dan bergaduh. Rupa-rupanya dalam sukan pun ada politiknya juga.

Kelmarin Rashid Sidek jurulatih BAM meletakkan jawatan, kerana dakwanya beliau tidak berpuashati dengan campurtangan 'keterlaluan' orang-orang Presiden dalam tugasannya.

Hari ini, prisedan BAM yang baru bingkas membuat sidang media membelasah Rashid atas dakwaan yang tidak berasas itu, jelas pihak BAM. 

Rakyat teramai mahukan sesuatu yang positif berlaku dalam sukan badminton. Harapan tinggi diletakkan ke atas pengurusan yang baru. Kita rakyat pun tidak faham dengan situasi yang berlaku. Rakyat mahukan HASIL nya. 

Jika berkelahi ada hasilnya, maka teruskan perkelahian berkenaan. Jika perkelahian itu tidak mendatangkan hasil dan hilang fokus apa yang mahu mereka kejar dan kerjakan, maka hentikan salah menyalah sesama mereka.

Akur dan akui kelemahan dan kelebihan masing-masing. Meletakkan 100 peratus kesalahan ke atas jurulatih sahaja adalah tindakan keterlaluan. Maka mengakui kelemahan seperrti yang didakwa Rashid bukanlah mencacatkan BAM

No comments: